Joves estudiants aprenent Competències i Treball en Equip

(abans que no sigui massa tard)

Joves estudiants aprenent Competències i Treball en Equip

Excel·lent iniciativa la de l'Institut Bonanova de Formació Professional, introduint des del primer mes del curs tallers sobre Competències i Habilitats personals i professionals als seus alumnes.

Aquesta setmana i la que ve estarem conduint un taller per aprendre les qüestions relacionades amb el Treball en Equip: Treballar en Equip per arribar més lluny. La primera experiència: brutal! Agraïment, participació, obertura... aquestes noies i nois xuclen com esponges tot allò que vull transmetre'ls!!

L'objectiu: que experimentin la satisfacció del Treball en Equip quan funciona, i el desgast del mateix quan ens manquen les habilitats bàsiques.

Psicologia, comportament humà... i diners

L'estreta relació entre aquests 3 elements

Psicologia, comportament humà... i diners

Les americanes que llueix el Xavier Sala-Martín, són impactants. En canvi, la forma en que ens explica qüestions complexes sobre l'economia i el comportament humà, és com un riuet que, de metàfora en metàfora, d'anècdota en anècdota, en fa fàcil la comprensió.

Els humans responen a incentius

 El Xavier Sala-Martín ho explica parlant d'economia, però... això també passa en els àmbits emocionals i relacionals. Per això són difícils de preveure les reaccions dels altres. 

Què és un mentor en PNL?

Què és un mentor en PNL?

Potser has escoltat el terme "Mentor" en un context organitzacional, referint-se a un "conseller o guia", una persona experimentada i qualificada que acompanya i/o aconsella a d'altres més novells. Incloure mentors a les organitzacions és una excel·lent manera de donar continuïtat a l'experiència i saviesa adquirida en anys anteriors i de traspassar-la a noves generacions.

En PNL un Mentor és una altra cosa. Ens referim a una persona inspiradora per a tu, algú que et connecta amb aquell recurs o estat intern que necessites per a gestionar millor una determinada situació. Podríem dir que la imatge del teu mentor pot servir-te com anclatge a un recurs o estat.

I tu... Per què i per a què treballes?

Pregunta profunda i significativa sobre la teva vida

I tu... Per què i per a què treballes?

Interessantíssima xerrada en la que només 8', Barry Schwartz de manera atrevida ens interpel·la amb una qüestió probablement perturbadora:

Per què anem a treballar? Per quin motiu ens arrosseguem fora del llit cada matí -parafrassejant una part del vídeo- i anem a treballar?

La resposta "perquè em paguen" no li és suficient i per això explora i inventa el terme "tecnologia de les idees", molt connectada al treball de les creences que fem en PNL.

La Contra: "El buit del desert ens omple de sentit"

La Contra:

Tot i que nosaltres no busquem l'esperit hippie tal com l'enten la Crimson Rose, algunes de les coses que explica són idèntiques en la seva experiència al desert i la nostra. Per exemple, quan diu que 

... la immensitat et fa insignificant i això et fa humil i després feliç.

No ets res i tampoc no ets culpable de res que no hagis fet tu. És un alleujament.

 

Autenticitat i Intel·ligència Social

El repte de ser qui ets

Autenticitat i Intel·ligència Social

Aquest text és una meravella... pren-te uns instants per llegir-lo i deixa que et toqui sense posar-hi barreres, deixa't interpel·lar per aquestes paraules i invitacions:

No m'interessa el que fas per guanyar-te la vida.Vull saber el que anheles, i si t'atreveixes a somniar com satisfer el desig del teu cor.No m'interessa la teva edat.Vull saber si t'arriscaries a semblar un ximple per amor, pels teus somnis, per l'aventura d'estar viu.

No m'interessa quins planetes estan en harmonia amb la teva lluna. Vull saber si has tocat el centre del teu fons més profund, si les traïcions de la vida t'han obert o si t'has marcit i tancat per la por al dolor futur. Vull saber si pots asseure't amb el dolor, el meu o el teu, sense intentar amagar-ho, esvair-ho o arreglar-ho. Vull saber si pots estar amb l'alegria, la meva o la teva, si pots ballar amb bogeria i permetre que l'èxtasi t'ompli fins a la punta dels dits, sense advertir-nos que siguem acurats, que siguem realistes, o que recordem les limitacions dels éssers humans.



Intel·ligència Social per relacions sanes, madures i efectives

 Intel·ligència Social per relacions sanes, madures i efectives

L'altre dia llegia que quan una persona passa molt temps en solitud, es modifica l'estructura del seu cervell. D'altra banda, des d'Aristòtil es manega la idea que l'home és un ser social per naturalesa. Al segle XVIII Hobbes i Rousseau s'enfrontaven ideològicament aportant idees diferents sobre la repercussió de l'home en la societat i viceversa. També m'han interessat estudis que confirmen que la Gent Gran, especialment si viuen en residències, puntuen més positivament el seu grau de felicitat quan poden mantenir converses amb d'altres persones i que esperen amb il·lusió aquests espais.

Ampliar el vocabulari emocional

Ampliar el vocabulari emocional

Algunes paraules útils: bé, malament, regular i normal.

Útils i alhora, indeterminades, inespecífiques, confoses i buides.

Els que heu assistit a algun curs meu o a esteu fent teràpia o coaching amb mi, sabreu que aquestes són les paraules que, o bé directament no us admeto i us faig canviar per una altra, o bé us demano complementar amb alguna altra que afegeixi precisió a la primera. 

Teatre i valors. La Mala Broma

Teatre i valors. La Mala Broma

Divendres vaig anar al teatre a veure l'obra Mala Broma.

Primera reflexió. Molt interessant el plantejament sobre els límits entre allò que és susceptible de fer broma i allò que no. Es planteja un interessant debat sobre què són primer: els objectius o els valors? Qualsevol QUÈ és vàlid quan tenim clar un PER A QUÈ? Quins són els límits? o Més precís encara... quins són els teus límits?