Metodologia

La ludoformació és un mètode versàtil, plàstic i adaptable per aprendre i desenvolupar els entorns professionals

pilotesColors50x50

Com ho fem: Ludoformació

La metodologia ludoformativa és versàtil, plàstica i adaptable a cadascuna de les problemàtiques que ens planteja el món canviant i exigent de les empreses i organitzacions.

  • A partir de models de formació dinàmics de caràcter participatiu.
  • Prioritzem la pràctica i l’experiència per sobre de la teoria, per aproximar-nos a un escenari de realitat complementari a la formació tradicional.
  • Proporcionem un entorn segur i creatiu on extreure les conclusions i aplicacions més adequades a cada grup i persona.

Treballem des de:

  • la creativitat i l’estímul: sortir de l’entorn habitual i experimentar amb accions i sensacions noves, obre les capacitats i allibera el potencial.
  • el coneixement: prèviament, per contextualitzar. A posteriori: per reflexionar i fer un pont integrador entre l’experiència viscuda i la meva vida professional i personal.
  • la relació i l’emoció: està demostrat que l’aprenentatge tenyit d’una emoció perdura més efectivament i intensa en el temps.
  • el cos: perquè els pensaments, les emocions, les accions succeeixen en el cos. S’ha de donar un espai propi a la nostra part corporal, per tal que detecti les capacitats pròpies i les adquirides.

 

Digues-m'ho i ho oblidaré
Mostra-m'ho i ho recordaré
Involucra-m'hi i ho aprendré
CONFUCI

 

Darrere d’una base teòrica fonamentada en la Ludoformació i diversos corrents empresarials i psicològics (Coaching, Programació Neurolingüística, Gestalt, Humanisme, Teoria Sistèmica de les organitzacions), la integració amb les eines vivencials, el treball en equip permet l’aprenentatge en totes les seves facetes.

 

pilotesColors50x50

Sovint diferenciem la nostra actitud a la feina, enfocada exclusivament cap a la consecució de l’objectiu, i la nostra actitud fora de la feina, on ens permetem més les satisfaccions, tenim més en compte les relacions personals i la comunicació.

A IOCUS facilitem la convivència / simultaneïtat de l’assoliment de l’objectiu i la satisfacció en l’ambient laboral. Així, el treballador -incloent tots els nivells- i l’organització visquin el treball com una gratificació i un estímul.

Integrar l’atenció cap a l’objectiu amb l’atenció cap a les relacions, per enfocar-nos en el procés, el vector resultant d’ambdós.

L’experiència ens demostra que la suma de perspectives (lúdica, vivencial, emocional,  intel·lectual i col·lectiva) condueix l’equip i cada un dels seus membres al descobriment espontani de les seves capacitats i recursos, cap a un esplèndid aprofitament del seu potencial.

  • Allò que s‘aprèn en un context estimulant i divertit perdura en el temps, i es fa més efectiu i aplicable